יחסי ציבור לכנסים ואירועים - נאוה עינבר

מדינת ישראל על אף גודלה הקטן יחסית רוויה בכנסים מקצועיים ואירועים עסקיים. עובדה זו יוצרת סביבה תחרותית ומחייבת עורכי כנסים ליזום פעילויות של שיווק פרסום ויחסי ציבור במטרה להגיע אל ליבם של המשתתפים הפוטנציאלים ולעיתים גם אל קהל נרחב יותר.

 

לכל החלטה שמתקבלת לקראת האירוע יש השלכה ישירה על המוזמנים ועל סיכויי ההצלחה של הכנס.

 

בשורות הבאות נסקור כמה נקודות בעלות השפעה משמעותית על קהל היעד.

 

מיקום – למיקום האירוע יש השפעה מכרעת על קבלת ההחלטות של המוזמנים. מקום מרוחק מאזור המרכז עשוי להוריד באופן משמעותי את מספר המשתתפים. לכן יש לבחור בקפידה את המקום ולהתחשב במרבית המוזמנים. כך למשל בחירה של העיר ירושלים במקום לעריכת כנס, יכולה להיות אטרקטיבית בעיני אורחים מחול אך בקרב האורחים הישראלים, הרבה פחות.

תאריך – כנס הוא פגישה לכל דבר ועניין. מומלץ לבחור את התאריך בקפידה יתרה, לדאוג שלא יהיה סמוך מדי לאחד מהחגים או אחת מחופשות הלימודים. חשוב לא לבחור ביום ראשון בשבוע כי ישנם אנשים שמרגישים פחות נמרצים ביום זה.

תוכן – בחירת התוכן לכנס היא מרכיב עיקרי וחשוב. מומלץ לבנות את התוכן עם אנשי מקצוע ולצאת מנקודת הנחה שצריך לעניין ולרגש את המוזמנים על מנת לתת להם ערך מוסף ממשי ולהבטיח את השתתפותם בכנסים הבאים.

באזז – הרבה לפני יום האירוע אנשים נחשפים למידע לקראתו. על מנת ליצור מעורבות רגשית אמיתית, לעורר תחושות סקרנות ולהבטיח את השתתפות המוזמנים, מומלץ לבצע פעילויות שיווקיות לקהל היעד על מנת ליצור נושא לשיחה בין אנשים.

כיסוי תקשורתי – חשיפה תקשורתית לכנס היא מהותית וחשובה לתדמית של יוזמי האירוע ויוצרת בסיס מידע ציבורי חשוב לקראת האירוע ובעיקר בעקבותיו. מומלץ להיעזר בשרותי משרד ליחסי ציבור אשר ידאג לחשיפה תקשורתית לפני האירוע, להזמנת עיתונאים לכנס ולכיסוי תקשורתי אחרי הכנס. יש להיערך מבעוד מועד ולהקדיש לכך זמן ומחשבה. עיתונאים הם שגרירים חשובים בכנסים ויש להזמינם מספר שבועות מראש.

 

הכותבת, נאוה עינבר, היא בעלת משרד, המתמחה בין היתר ביחסי ציבור לכנסים ואירועים בתחום הבריאות, הרפואה וסגנון החיים הבריא. www.navainbar.co.il