כנסים ואירועים עסקיים – מגמות

מאת: צוות כנסים פורטל

כנסים ואירועים עסקיים מחולקים לשתי קטגוריות מרכזיות:

1.       כנסי ואירועי עובדים.

2.       כנסי ואירועי לקוחות.

 

בעוד כנסים ואירועים לעובדים נעשים לצרכים פנימיים כגון הכשרת עובדים, הוקרה או פינוק לעובדים, הרי שכנסים ואירועי לקוחות מיועדים בעיקר לצורך חשיפת מוצרי ושירותי החברה או חשיפת "המקצועיות" של החברה בקרב קהל לקוחות פוטנציאליים, מתוך מניעים שיווקיים בעיקר.

 

מתוך ניתוח הפניות בכנסים פורטל ומתוך שיחות עם מנהלי מרקום עולות המגמות המעניינות הבאות:

 

 

 

כנסים ואירועים ללקוחות הולכים ותופסים מקום מרכזי כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של אירגונים.
ארגונים רבים מפנימים את הערך המוסף בהפקת כנס לקוחות או ארוע עסקי ומקצים לנושא את המשאבים הדרושים.
כנסים ואירועים עסקיים מספקים הזדמנות נהדרת ללמוד על מוצרי ושירותי החברה. חברות מנצלות אירועים אלו להגברת המודעות למוצריה וסגירת עסקאות.
חלק גדול ממנהלי השיווק והמרקום איתם שוחחנו סיפרו לנו כי לדעתם כנסים ואירועי חברה מספקים את החזר ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר מהסיבות הבאות:
1. האפשרות הטובה ביותר להפגש עם לקוחות פוטנציאליים פנים אל פנים.
2. האפשרות הטובה ביותר להגיע לקהל מטרה ממוקד.
3. אחת האפשרויות הטובות ביותר להעביר בצורה משכנעת מסר שיווקי תדמיתי.

 

 

 גם בתחום הכנסים ואירועי החברה, חברות רבות מבינות את הצורך בארגון אירועים עסקיים, כנסי עובדים, ימי הכשרה, ימי כייף וגיבוש, אשר תורמים למקצועיות העובד ולתחושת ההזדהות שלו עם הארגון, כך שבסופו של דבר הארגון יוצא נשכר מכנסים ואירועים אלו. בתחום זה ניתן בהחלט לזהות מגמה של הוצאת העובדים למקומות פחות בנאליים ושגרתיים. כך ניתן לזהות טרנד הולך ומתחזק בעולם האירועים העסקיים של הוצאת עובדים ומנהלים לארועי חברה במסעדות עם חדרים פרטיים, בהם מפנקים את העובדים בארוחות, וזאת בנוסף למצגות הרגילות וההופעות. כמו כן, ניתן לזהות מגמה התחלתית של אירגונים המפיקים אירועים לעובדים בבארים, וילות ולופטים מפוארים.

רצינו לראות האם הנתונים המצטברים אצלנו באתר בנוגע לאירועים עסקיים תואמים את המגמה בעולם. להלן גרף המייצג את התפתחות כמות החיפושים בגוגל לאירועים בחדרים פרטיים במסעדות ואירועים בלופטים, משנת 2004 ועד היום. ניתן לראות כי קיימת מגמה של עליה לאירועים בחדרים פרטיים, במסעדות ובלופטים. 

 

 

בנוגע לסדנאות והפעלות הכשרה, כאן קיים מגוון רחב של הפעלות שונות ומשונות. יחד עם זאת גם כאן ניתן לזהות מכנה משותף המסתמן כמגמה. ארגונים מעדיפים הפעלות בעלות ערך מוסף חברתי או סביבתי. כך למשל, ניתן לזהות ארגונים רבים שיוצאים לימי תרומה לקהילה או מחפשים פעילות משימתית בתחום איכות הסביבה.

 

לגבי החיפושים בגוגל בנוגע לכנסים, ניתן לזהות מגמה קלה של עליה בחיפוש אחר המילה "כנס". הגרף הבא מנתח מגמה זו:

לעומת זאת במילה "כנסים" ישנה מגמה של ירידה. ייתכן וההסבר לנתונים סותרים אלו לכאורה הינו מגמה כללית של הפיכת החיפוש ברשת האינטרנט ליותר ויותר ממוקד עם חלוף הזמן. כלומר, הגולשים פחות ופחות מחפשים "כנסים" באופן כללי ויותר מבצעים חיפושים ממוקדים כגון "כנס הרצליה לעסקים", "כנס אבטחת מידע" וכד'.

חומר למחשבה לעוסקים באירועים עסקיים…

 

 

הירשם לעדכונים

הירשם כדי לקבל את הפוסטים האחרונים בבלוג לתיבת הדואר הנכנס שלך מדי שבוע.
על ידי הרשמה אתה מסכים למדיניות הפרטיות שלנו.

כל המקומות עבור כנסים ואירועים

קבלו הצעת מחיר בקליק!