שיווק מפה לאוזן הוא הדרך העתיקה ביותר והטובה ביותר לשווק מוצר או שרות. יחד עם זאת הדרך בה השיווק נעשה התפתחה מאוד במשך השנים והיום, יותר מתמיד, אנו עדים לכוח האדיר שיש לאינטרנט ולרשתות החברתיות בקידום העסקים והצורך לשלב בין כולם.
קבוצות נטוורקינג מציעות:
- מפגשים שבועיים בקבוצה של אנשי עסקים ממוקדים בנתינה – כל חבר הוא בעצם איש השיווק והפרסום של שאר חברי הקבוצה.
- מפגשים אישיים במשך השבוע לחיזוק היחסים, הבנת הצרכים של חברי הקבוצה, ביקור בבית העסק (כמובן אם יש), התנסות במוצרי החברים ועוד.
- יצירת הפניות שונות כגון: הפנייה ישירה של חבר הקבוצה לשימוש בשרות של חבר קבוצה אחר. הפנייה של מכר (חבר, שכן, לקוח) לשרות / מוצר של חבר אחר בקבוצה. יצירת מפגש משותף של חבר קבוצה עם לקוח פוטנציאלי ועוד.
בקבוצות פלא הבנו את הצרכים של המאה ה- 21 והתאמנו את אתר האינרנט שלנו לשיתוף בין חברי הקבוצה לבין המדיות האינטרנטיות השונות.
- אתר האינטרנט המשופר של הארגון נותן מענה לכל הצרכים האישיים, הקבוצתיים והארגוניים – וקישור ישיר לאתרים אישיים, לרשתות החברתיות, יוטיוב ובלוגים.
- לחברים יש דף אישי המהווה "מיני אתר" ומאפשר להם לפרסם את העסק, להציג תמונות, להוסיף סרטונים, פליירים ועוד.
- באתר רשימות שונות כגון: מאגר מרצים, דף אירועים, מאמרים, טיפים ועוד.
שיווק העסק במאה ה-21 מורכב, מתבצע במדיות שונות ומצריך תשומת לב רבה למרכיבים רבים. אמנה מספר נקודות חשובות:
- מומלץ להכניס "חתימה אישית" לדף המייל, כל מייל שיוצא מכיל את השם, הלוגו, כתובת האתר, כתובת ערוץ היוטיוב שלנו, כתובות של הרשתות החברתיות בהן אנו חברים.
- יש חשיבות רבה לעיצוב נכון של דף הפייסבוק של החבר – יש להבין שדף הפייסבוק ממצב אותנו והופך אותנו למותג. יש לשים תמונה אישית טובה, אשר תייצג אותנו נאמנה. כמו כן יש להכניס את כתובות האתר והרשתות החברתיות בהן אנו חברים.
- יש לשמור על קשר תמידי בין המפגשים בקבוצות, האתר, פייסוק, יוטיוב, בלוגים ע"י הכנסת קישוריות בין הערוצים.
הנושא אשר לדעתי הוא החשוב ביותר – תמיכת אנשי הארגון אחד בשני בכדי לקדם את כולם:
- השתתפות קבועה במפגשים השבועיים של הקבוצה, ופגישות 1/1.
- כניסה קבועה לאתר הארגון בפייסבוק ותגובות לחברים אשר כותבים בקבוצה אשר מכילות עדות, המלצה, סיפור או כל דבר אחר.
- כאשר חבר מפרסם אירוע שהוא עורך ללחוץ על "שיתוף" ולהוסיף מספר מילים לגבי אותו החבר – מה שנקבל הוא שכל החברים בדף האישי שלנו יראו את הפרסום ויוכלו להגיע לאירוע של אותו החבר.
- לכתוב עדויות על חבר ו"לתייג" את החבר, העדות תופיע בדף שלנו ושל החברים שלנו, וכן בדף החבר ש"תייגנו" ובדפי החברים שלו.
- כאשר חבר מפרסם סרטון ביוטיוב – להיכנס לסרטון, לצפות בו, לשתף את החברים בדף שלנו בכדי להעלות את החשיפה וכמות הצפיות של החבר.
הסיסמה של קבוצות רישות עסקי היא "הנותן מקבל" – ככל שניתן יותר, נקבל יותר. הנתינה מתבטאת בתמיכה בחברים, בהמלצות על החברים ובהבאת הפניות עסקיות ועוד. כל אחד מהדברים עוזר לקדם את החברים בקבוצות.
שולה שדה,
מנהלת קבוצות פלא.
www.pele.org.il